ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO in Beli Šum/MFRU preddogodki: Igor Stangliczky in Marko Batista
06.02.2019 20:00, Centralna postaja, Koroška cesta 5, 2000 Maribor
ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO je cikel elektroakustičnih performativnih zvočnih dogodkov, ki predstavljajo premierna dela – plod sodelovanja slovenskega in mednarodnega umetnika.

Cikel ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO je projekt z dolgoletno tradicijo, s katerim Cona na kreativen način združuje in predstavlja izvajalce iz različnih eksperimentalnih glasbenih zvrsti in vzpostavlja platformo, ki zagotavlja trajne pogoje za mednarodna sodelovanja in izmenjave umetnikov in koncertne predstavitve novih zvočnih del.

S poskusi predrugačenja glasbenih produkcijskih metod, skladanja in improvizacij nameravamo v prihodnjem letu še poudariti pomen avdiovizualnih načinov izvedbe in vzpostaviti možnosti za artikulacijo in senzibilizacijo izkušnje poslušanja, percepcije so-odnosov in sobivanj, hibridnih, akustičnih zvokov in prostorskih postavitev. Prisluhniti bo mogoče improviziranim zvočnim strukturam, v katerih se izmenjujejo ponavljajoči se mehanski in sintetizirani algoritmični elementi, kot tudi posnetki zvočnih krajin in procesiranih zvočil, noise drone glasbe, pa vse do spoja sodobne komponirane z elektronsko glasbo.

Igor Stangliczky (Srbija) – Marko Batista (Slovenija)

Torek, 5. februarja 2019, ob 20.00

Kino Šiška, Komuna

Sreda, 6. februarja 2019 ob 20.00

Centralna postaja, Maribor

Na prvem koncertu glasbenega cikla ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO se bosta predstavila kiparja in vizualna umetnika, ki svoje delo intenzivno širita v glasbeno sfero, Marko Batista in Igor Stangliczky. V svojih glasbenih delih nizata vnaprej pripravljene in improvizirane zvočne teksture, v katerih se izmenjujejo ponavljajoči se mehanski in sintetizirani algoritmični elementi, kot tudi posnetki zvočnih krajin in procesiranih zvočil.

Marko Batista: Concerto per Natura Morta (2019)

Marko Batista bo na dogodku predstavil svoje novo zvočno delo, kot nadaljevanje serije z naslovom Začasni objekti in hibridni ambienti.

Igor Stangliczky: The Purgatory (2017)

The Purgatory je zvočni prikaz prakse duhovnega čiščenja. Zvoki so ustvarjeni z električnim tokom, ki napaja efekte in inštrumente. Z manipulacijo so primorani krožiti med inštrumenti do točke močne nasičenosti, zvok namreč predstavlja bitko v vseprisotnem občutenju lastnega purgatorija.

Marko Batista in Igor Stangliczky: Resonance Creek (2019)

Zvočni dialog dveh umetnikov, v katerem vznika imaginarna krajina za imaginarni zvočni potok. Umetnika najprej pripravita fizični teren iz katerega zajemata zvok, ki ga sestavlja več ready made objektov in njunih skulptur – to objektno krajino pa nato oblikujeta v zvočno krajino s preobražanjem gibanja in resonance oblikovanega terena z digitalnimi in analognimi avdio orodji. Vsak umetnik oblikuje svoj predel terena v zameno za zvok partnerja in obratno.

Marko Batista je v Ljubljani živeči eksperimentator zvoka ter intermedijski umetnik. Diplomiral je iz slikarstva na ljubljanski ALUO, nato pa zaključil še magistrski študij na Central Saint Martins v Londonu. V svojem opusu se osredotoča na performativne intermedijske prakse kot tudi prostorske umestitve.

Igor Stangliczky je multidisciplinarni umetnik, ki deluje v polju ročnega oblikovanja, digitalne grafike in zvočne umetnosti. Nenehno je na preži za vznemirljivimi zvočnimi teksturami, svoje zvočne krajine pogosto obarva z obdelanimi terenskimi posnetki in različnimi elektronskimi inštrumenti.

Die! Goldstein (Španija, Nemčija) – Kikiriki (Slovenija)

Ponedeljek, 18. februar 2019 ob 20.00

Kino Šiška, Komuna, Ljubljana

Torek, 19. februarja 2019, ob 20.00

Centralna postaja, Maribor

Na drugem koncertu cikla se bosta predstavila mojstra noise drone glasbe Die! Goldstein in Kikiriki, ki z osebnim artikuliranim pristopom v glasbo vnašata sveže socialno-politične vsebine in kontekste. Ustvarjalca skozi prostorski vakum širita masivno psihadelično gmoto in jo oblikujeta v avdiovizualno potovanje.

Kikiriki: Radio Drama (2019)

Delo Radio Drama je osnovano na manipulaciji različnih radijskih iger, posnetih na kasetah, s čimer oživlja to izumirajočo umetniško obliko. Kasete so manipulirane z različnimi efekti, zvočni krajino pa soustvarjajo še zvoki sintetizatorjev zvoka in malega teremina.

Die! Goldstein: Dystopia Utopia (2017)

Z odsevanjem alternativnih stanj človeškega obstoja in njegovih posledic Die! Goldstein ponuja težko, a upanja polno potovanje po človeški izkušnji, z globalnimi podobami vključuje pereče družbene probleme. Navdihujoč in spodbuden kino v živo s kinematično zvočno krajino.

Kikiriki in Die! Goldstein: Space Out (2019)

Kako izstopiti iz zemeljske toksične bolečine in prestopiti v sproščajočo praznino vesoljskega vakuuma. Psihedelično avdiovizualno potovanje.

Kikiriki je že dvajset let dejavna v raznih glasbenih kolektivih. Najprej kot vokalistka, kasneje kot instrumentalistka in od leta 2009 kot solo noise izvajalka. Osredotoča se na eksperimentiranje z v živo sproduciranim zvokom iz predvsem analognih sintetizatorjev. Kot Kikiriki je izšlo že devet izdaj, od tega nekaj v sodelovanju. Večina posnetkov je posnetih v živo, v studiu ali na koncertu.

Die! Goldstein je berlinski projekt Diega Mara, skladatelja, fotografa in video umetnika. Doslej je več kot stokrat nastopil v okoli petnajstih različnih državah, v mestih, kot so London, Rim, Berlin, Barcelona, Tokio, Istanbul in Sarajevo ter delil oder z glasbenimi skupinami, kot so Mogwai, Dave Phillips in Addictive TV. Od 2017 predstavlja svoj performans s kinom v živo Dystopia Utopia po vsem svetu.

Anthony Pateras (Avstralija) – Maja Osojnik (Slovenija):

Sreda, 22. maj 2019 ob 20.00

Kino Šiška, Komuna, Ljubljana

Četrtek 23. maja 2019, ob 20.00

Centralna postaja, Maribor

Anthony Pateras: This Ain’t My First Rodeo (2017)

Projekt raziskuje psihoakustične interakcije med dvema sintetizatorjema zvoka v kvadrofonični postavitvi. Tvarino sintetizatorjev zvoka dopolnjujejo materiali, ki so ustvarjeni in preobraženi z zakasnitvijo 1/4-palčnega magnetofonskega traku. Ti elementi se spojijo in okrepijo produkcijo zvočnih fenomenov in emisij tretjega ušesa.

This Ain’t My First Rodeo je naročila organizacija APRA AMCOS Art Music Fund v partnerstvu z Avstralskim glasbenim centrom.

Anthony Pateras je avstralski skladatelj/performer, ki se v svojem delu trenutno osredotoča predvsem na elektroakustično orkestracijo, začasne halucinacije in zvočne fenomene. Pateras je napisal preko 75 koncertnih del, ki so jih odigrali Losangeleški filharmoniki, Avstralski komorni orkester in Simfonični orkester BBC. Izdal je preko 40 albumov, vključno s sodelovanji s slavnimi imeni, kot so Mike Patton, Stephen O’Malley in Valerio Tricoli ter sodeloval tudi pri filmih z animatorko Pio Borg, producentom Françoisom Tetazom in književnim kritikom Sylvèrejem Lotringerjem.

Kurator in projektni vodja: Brane Zorman

Urednica zloženke in organizacija: Jasmina Založnik

Produkcija: CONA zavod za procesiranje umetnosti, 2019
Koprodukcija: CUK Kino Šiška

Partner Centralna postaja Maribor/MFRU/MKC/Fundacija Sonda

Program Cona sofinancira MOL – oddelek za kulturo. Cikel ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO sofinancira Ministrstvo za kulturo RS.

www.cona.si

© 2019 centralna