VITRINE - RDEČI MAREC Tri ilustratorke, dva pojma, eno vprašanje.

07.03.2014 18:00 - 06.04.2014, Centralna Postaja, Koroška cesta 5, 2000 Maribor

VITRINE - RDEČI MAREC Tri ilustratorke, dva pojma, eno vprašanje.
VITRINE - RDEČI MAREC Tri ilustratorke, dva pojma, eno vprašanje.

Ali sta 8. marec, torej Dan žena, in četrt rdečih luči pojmovno povsem na vsak svojem bregu? Če se z Dnevom žena obeležuje zavzemanje za enakopravnost žensk, je morda ravno četrt rdečih luči tista, ki kaže na dejstvo, da to stanje (še) nikakor ni vzpostavljeno. Praznik na 8. marec se je izvorno imenoval Dan delovnih žena. Slogan protestnic, ki so se takrat kot prve izraziteje zavzemale za pravice žensk, še posebej delavk, pa se je glasil »Kruh in vrtnice«. Kruh kot simbol ekonomske varnosti, vrtnice simbol kakovosti življenja. Rdeča četrt pa ne glede na svoj sloves vendarle predstavlja sfero, kjer si lahko ženske z institucionaliziranim delom služijo vsakodnevni kruh ... »Prek vrtnic do kruha«?


Obeležujemo peto obletnico Zavoda uho; oko: Maribor, eventualni PMS pa preganjamo s tandemom PMP.


Rdeči marec bo prva v sklopu razstav, na katerih se bodo predstavljali domači in tuji ilustratorji, ki se posvečajo zelo raznolikim oblikam znotraj tega polja. Prek njih bomo med drugim prevpraševali vlogo ilustracije danes, kaj zanjo pomeni vse večja digitalizacija medijev in kaj se zgodi, če jo rekontekstualiziramo.


Irena Ocepek

Vsestranska ustvarjalka, ilustratorka in umetnica vizualnih komunikacij. Obiskovala je Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani in se dodatno študijsko izpopolnjevala v Barceloni. Njen prostor ilustracij oblikujejo različni konteksti, zato se odnosno nanje spreminja tudi pristop, ki se giblje od slike, prek oblikovanja vse do fotografije. Oblikovanje in ilustracijo kontekstualno podreja odnosu z vsebino, kjer obračunava s klišeji in prepletanjem različnih zavesti. Na razstavi Rdeči marec, ki se kontekstualno povezuje z Dnevom žena, se simbolično poigrava s pozicijo in vlogo »posthumane« ženske.

 

Fortuna Lazar

Po izobrazbi likovna pedagoginja, njeno ustvarjanje pa temelji na raziskovanju risbe in ilustracije. Svoje delo vidi kot kombinacijo modne ilustracije in erotične risbe, melanholije ter kaosa pozitivnih in negativnih osebnih občutkov. Navdihujejo jo ljudje, njihove realne ali fiktivne zgodbe, ki so v risbah prikazane skozi figuralne motive v katerih prevladujejo ženski liki. V svojih delih skuša skozi fiziognomijo obraza in telesa  prikazati žensko, v kateri so zliti vsi občutki zunanjega sveta ter njeni notranji impulzi.

 

Iris Anam Cara 

Iris Hrašovec, rojena v Mariboru 1984, se je izobraževala na inštitutu Speos v Parizu ter v Sežani na šoli Srečka Kosovela Sežana, smer fotografija. Imela je že več kot 10 samostojnih in več kot 15 skupinskih razstav ter organizirala več kot 20 dogodkov. Leta 2013 je odprla svojo Galerijo Sij.  Meni, da sta lepota in moč zenske velikokrat spregledani, že samo zato, ker se promovira moč zenske samo skozi njeno seksualnost in zunanjost. Ilustracija za to razstavo je nastala kot prepričanje, da je osebna moč ženske v njeni nežnosti, mehkobi, skrivnostnosti ter v zavedanju lepote in bogastva v njeni notranjosti. 

 


Vaš brskalnik je zastarel in več ni podprt. Prosimo prenesite si enega izmed modernih brskalnikov: firefox, chrome, internet explorer, opera, safari.